NP VIIB : Chceš byť
Doba realizácie:
podľa požiadaviek ÚPSVaR v Dolnom Kubíne
Miesto realizácie:
Dolný Kubín
Cieľ projektu:
Cieľom je pomôcť UoZ orientovať sa na domácom i zahraničnom trhu práce i v sebe samých, posilniť ich proaktívny prístup k hľadaniu si zamestnania, resp. samozamestnania prostredníctvom nadobudnutých právnych vedomostí, počítačových zručností, sociálnych a komunikačných zručností, podporiť emocionálnu stabilitu a sebaistotu nezamestnaných, naučiť ich asertívne a efektívne komunikovať s potenciálnym zamestnávateľom formou písomného, osobného i telefonického kontaktu. Hlavný zámer projektu je teda pripraviť evidovaných nezamestnaných UoZ na efektívne hľadanie si zamestnania, pomôcť im rozvinúť kľúčové zručnosti a kompetencie nevyhnutné pre presadenie a uplatnenie sa na trhu práce, zaktivizovať ich k využívaniu počítačových zručností pri hľadaní si zamestnania a tým zvýšiť ich zamestnateľnosť.
Cieľová skupina:
evidovaní nezamestnaní uchádzači o zamestnanie, ktorí požiadali o sprostredkovanie zamestnania so vzdelaním 02 ( vyučení ) a vyšším a so záujmom o uvedenú aktivitu
Hlavné aktivity
80 hodín (1 hod./45 min.) členených do blokov:
1. blok: Trh práce, marketing a stratégia na trhu práce
2. blok: Aktívne techniky získavania zamestnania
3. blok: Neverbálna, verbálna, asertívna komunikácia na trhu práce
4. blok: Komunikácia na trhu práce prostredníctvom PC a Internetu
Obsah:
Trh práce, marketing a stratégia na trhu práce – 8 hodín
- trh práce, trhové správanie,
- postup pri hľadaní zamestnania založený na sebamarketingu,
- pozitívna reklama, propagácia, asertivita a silné stránky,
- obchodná komunikácia.
Aktívne techniky získavania zamestnania – 24 hodín
- hľadanie zamestnania: cestou príbuzných a známych, vlastným výberom možných zamestnávateľov, inzercia, internet, APZ, ÚPSVaR,
- nácvik techník písomného, osobného a telefonického kontaktu so zamestnávateľom,
- prijímací a personálny pohovor: príprava na pohovor, vzorový prijímací pohovor a jeho nácvik, metódy na odbúranie trémy pri prijímacom pohovore, asertívne správanie pri hľadaní zamestnania, ako nenaletieť na triky personalistov.
Neverbálna, verbálna, asertívna komunikácia na trhu práce – 8 hodín
- komunikačné zručnosti a techniky (praktický výcvik: verbálna a neverbálna komunikácia, prvky efektívnej interpersonálnej komunikácie, techniky aktívneho počúvania, zásady komunikácie a komunikačné stratégie pri hľadaní zamestnania, schopnosť komunikácie v záťažových situáciách,
- asertívne správanie pri sebaprezentácii v kontexte s potencionálnym zamestnávateľom, typy sociálneho správania, identifikácia vlastného typu správania, základné prvky asertívneho správania, asertívne práva a povinnosti, zručnosti a techniky, nácvik asertívneho správania, asertívna filozofia a medziľudské vzťahy.
Komunikácia na trhu práce prostredníctvom PC a Internetu – 40 hodín
- základy práce s PC: Microsoft Windows, Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint),
- vypracovanie podkladov (životopisov, žiadostí do zamestnania a motivačných listov) do elektronickej podoby,
- tvorba e-mail schránok,
- vyhľadávanie voľných pracovných miest na internete
- kontakt s potenciálnym zamestnávateľom prostredníctvom elektronickej pošty,
- zaregistrovanie sa na webových portáloch súvisiacich s trhom práce
Očakávané výsledky (objektívne overiteľné ukazovatele)
- Aktivizácia uchádzačov o zamestnanie – stupeň zistený vstupným a záverečným dotazníkom
- uchádzačom o zamestnanie poskytnuté odborné poradenské služby
- vypracované žiadosti do zamestnania, motivačné listy a životopisy
- vytvorené inzeráty (v prípade záujmu UoZ uverejnené v regionálnych denníkoch – Oravsku a Našej Orave)
- vytvorené mailové schránky
- UoZ zaregistrovaní na webových portáloch zaoberajúcich sa trhom práce
- Min 10 % uchádzačov o zamestnanie, ktorý absolvujú kurz bude vyradených z evidencie UoZ ihneď po skončení kurzu
Realizátor projektu:
KIC EDUKOS Dolný Kubín